EspaƱol
Sign up for our newsletter

Parent College

 En Español

Started in 2009, the Parent College is a parent empowerment program designed to improve parents’ capacity so they can become informed advocates for their children’s education.

Parent College in the Press

Parent College on PBS

PBS NewsHour (video): Parents study up on how to improve college prospects for their children

LA Times: Help of the road to higher education

KPCC: Parent College starts in Boyle Heights to address high school graduation rates

Through monthly academic and empowerment workshops, Parent College teaches parents to better support their child’s learning at home and better understand the the “Three R’s,” rights, roles and responsibilities.

Parent College is offered once a month and is open to all LA-area parents, including charter school parents.

Workshops are led by LAUSD teachers, coordinators and administrators and focus on accelerating student achievement, decreasing the high school dropout rate and raising four-year graduation rates.

Past workshops have included topics such as advocacy skills, how to read student report cards, and how to prepare for college.

Additionally, the annual Family University Day brings parents and students to a local university, such as last University of California, Irvine, and includes workshops on financial aid and admittance.

By providing parents with knowledge about the “Three R’s,” the Partnership hopes to facilitate parent engagement in their children’s schools and academic lives. This includes feeling comfortable approaching teachers, principals, and administrators about their children’s progress along with taking action in promoting their child’s success and learning.

Parents who attend four or more of the Parent College workshops become eligible to graduate from the program. TheParent College Graduation Ceremony brings families together to celebrate the achievement of empowered parents.

Click HERE for upcoming dates.

To contact the Parent College team, please email Shauwea Hamilton at shauwea.hamilton@partnershipla.org

 

Colegio de Padres

Iniciado en 2009, el Colegio de Padres es un programa de empoderamiento para padres, diseñado para mejorar la capacidad de los padres para que puedan convertirse en defensores informados sobre la educación de sus hijos.

A través de talleres académicos y de capacitación mensuales, el Colegio de Padres enseña a los padres a apoyar a sus hijos académicamente en el hogar y mejorar la comprensión de sus derechos, funciones y responsabilidades.

Cobertura sobre el Colegio de Padres

La Opinion: Una Escuela Para Padres

KMEX: Tú también puedes ser parte en la educación de tus hijos

El Colegio de Padres se ofrece una vez al mes y está abierta a todos pares que viven en Los Angeles, incluyendo los padres de escuelas charter.

Los talleres son dirigidos por profesores, coordinadores y administradores del LAUSD y se centran en acelerar el rendimiento estudiantil, la disminución de la tasa de deserción escolar y aumentar las tasas de graduación.

Talleres anteriores han incluido temas como ser proponente de los hijos en la escuela, la forma de leer tarjetas de calificaciones de los estudiantes, y cómo preparar a los hijos para la universidad.

Además, el día anual de la Universidad de la familia trae a los padres y estudiantes de una universidad local, como la Universidad de California, Irvine, e incluye talleres de ayuda financiera y admisión.

Al proporcionar a los padres con el conocimiento de sus derechos, funciones y responsabilidades, el Partnership espera facilitar la participación de padres en las escuelas de sus hijos y la vida académica. Esto incluye sentirse cómodo acercarse a los maestros, directores y administradores sobre el progreso de sus hijos, junto con la adopción de medidas para promover el éxito de sus hijos y el aprendizaje. 

Los padres que asisten a cuatro o más de los talleres universitarios padres son elegibles para graduarse del programa. La ceremonia de graduación de la universidad de Padres reúne a las familias para celebrar el logro de los padres habilitados.

Oprima AQUI para próximas fechas. 

Para mas informes, favor de mandar un correo eléctrico  a Shauwea Hamilton a shauwea.hamilton@partnershipla.org

The Partnership for Los Angeles Schools
1055 Wilshire Blvd., Suite 1850
Los Angeles, CA 90017
213-201-2000
Paid for by the Partnership for Los Angeles Schools